Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detection of visually unrecognizable braking tracks using Laser-Induced Breakdown Spectroscopy, a feasibility study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F16%3A00093778" target="_blank" >RIV/00216224:14310/16:00093778 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26620/16:PU118262

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sab.2016.02.013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sab.2016.02.013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sab.2016.02.013" target="_blank" >10.1016/j.sab.2016.02.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detection of visually unrecognizable braking tracks using Laser-Induced Breakdown Spectroscopy, a feasibility study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identification of the position, length and mainly beginning of a braking track has proven to be essential for determination of causes of a road traffic accident. With the introduction of modern safety braking systems and assistance systems such as the Anti-lock Braking System (ABS) or Electronic Stability Control (ESC), the visual identification of braking tracks that has been used up until the present is proving to be rather complicated or even impossible. This paper focuses on identification of braking tracks using a spectrochemical analysis of the road surface. Laser-Induced Breakdown Spectroscopy (LIBS) was selected as a method suitable for fast in-situ element detection. In the course of detailed observations of braking tracks it was determined that they consist of small particles of tire treads that are caught in intrusions in the road surface.

  • Název v anglickém jazyce

    Detection of visually unrecognizable braking tracks using Laser-Induced Breakdown Spectroscopy, a feasibility study

  • Popis výsledku anglicky

    Identification of the position, length and mainly beginning of a braking track has proven to be essential for determination of causes of a road traffic accident. With the introduction of modern safety braking systems and assistance systems such as the Anti-lock Braking System (ABS) or Electronic Stability Control (ESC), the visual identification of braking tracks that has been used up until the present is proving to be rather complicated or even impossible. This paper focuses on identification of braking tracks using a spectrochemical analysis of the road surface. Laser-Induced Breakdown Spectroscopy (LIBS) was selected as a method suitable for fast in-situ element detection. In the course of detailed observations of braking tracks it was determined that they consist of small particles of tire treads that are caught in intrusions in the road surface.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CB - Analytická chemie, separace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Spectrochimica Acta B

  • ISSN

    0584-8547

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    118

  • Číslo periodika v rámci svazku

    APR

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    90-97

  • Kód UT WoS článku

    000374073300013

  • EID výsledku v databázi Scopus