Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detection of Visually unrecognizable Braking Tracks using Laser-Induced Breakdown Spectroscopy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14740%2F15%3A00086565" target="_blank" >RIV/00216224:14740/15:00086565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detection of Visually unrecognizable Braking Tracks using Laser-Induced Breakdown Spectroscopy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identification of the position, length and mainly beginning of a braking track proves to be essential for determination of causes of a road traffic accident. With the introduction of modern safety braking systems and assistance systems such as the Anti-lock Braking System (ABS) or electronic stability control (ESC), visual identification of braking tracks that has been used until the present days proves to be rather complicated or even impossible. This paper focuses on identification of braking tracks using a chemical analysis of the road surface. The Laser-Induced Breakdown Spectroscopy (LIBS) was selected as a method suitable for a fast in-situ analysis. In the course of detailed observations of braking tracks it was determined that they consist of small particles of tire treads that are caught in intrusions in the road surface. As regards detection of the ?dust? resulting from wear and tear of tire treads in the environment, organic zinc was selected as the identification element in

  • Název v anglickém jazyce

    Detection of Visually unrecognizable Braking Tracks using Laser-Induced Breakdown Spectroscopy

  • Popis výsledku anglicky

    Identification of the position, length and mainly beginning of a braking track proves to be essential for determination of causes of a road traffic accident. With the introduction of modern safety braking systems and assistance systems such as the Anti-lock Braking System (ABS) or electronic stability control (ESC), visual identification of braking tracks that has been used until the present days proves to be rather complicated or even impossible. This paper focuses on identification of braking tracks using a chemical analysis of the road surface. The Laser-Induced Breakdown Spectroscopy (LIBS) was selected as a method suitable for a fast in-situ analysis. In the course of detailed observations of braking tracks it was determined that they consist of small particles of tire treads that are caught in intrusions in the road surface. As regards detection of the ?dust? resulting from wear and tear of tire treads in the environment, organic zinc was selected as the identification element in

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    CB - Analytická chemie, separace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0068" target="_blank" >ED1.1.00/02.0068: CEITEC - central european institute of technology</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů