Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual and Immersive Environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F20%3A00116590" target="_blank" >RIV/00216224:14310/20:00116590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.22224/gistbok/2020.3.9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.22224/gistbok/2020.3.9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22224/gistbok/2020.3.9" target="_blank" >10.22224/gistbok/2020.3.9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual and Immersive Environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A virtual environment (VE) is a 3D computer-based simulation of a real or imagined environment in which users can navigate and interactive with virtual objects. VEs have found popular use in communicating geographic information for a variety of domain applications. This entry begins with a brief history of virtual and immersive environments and an introduction to a common framework used to describe characteristics of VEs. Four design considerations for VEs then are reviewed: cognitive, methodological, social, and technological. The cognitive dimension involves generating a strong sense of presence for users in a VE, enabling users to perceive and study represented data in both virtual and real environments. The methodological dimension covers methods in collecting, processing, and visualizing data for VEs. The technological dimension surveys different VE hardware devices (input, computing, and output devices) and software tools (desktop and web technologies). Finally, the social dimension captures existing use cases for VEs in geo-related fields, such as geography education, spatial decision support, and crisis management.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual and Immersive Environments

  • Popis výsledku anglicky

    A virtual environment (VE) is a 3D computer-based simulation of a real or imagined environment in which users can navigate and interactive with virtual objects. VEs have found popular use in communicating geographic information for a variety of domain applications. This entry begins with a brief history of virtual and immersive environments and an introduction to a common framework used to describe characteristics of VEs. Four design considerations for VEs then are reviewed: cognitive, methodological, social, and technological. The cognitive dimension involves generating a strong sense of presence for users in a VE, enabling users to perceive and study represented data in both virtual and real environments. The methodological dimension covers methods in collecting, processing, and visualizing data for VEs. The technological dimension surveys different VE hardware devices (input, computing, and output devices) and software tools (desktop and web technologies). Finally, the social dimension captures existing use cases for VEs in geo-related fields, such as geography education, spatial decision support, and crisis management.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10508 - Physical geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů