Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual cognitive styles in virtual environments : Constructing and evaluating adequate task

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00096854" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00096854 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cogsci.fmph.uniba.sk/kuz2017/prispevky" target="_blank" >http://cogsci.fmph.uniba.sk/kuz2017/prispevky</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual cognitive styles in virtual environments : Constructing and evaluating adequate task

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Visual cognitive styles manifest in ways humans implicitly process visual cues from their surroundings. A question arises: how are cognitive styles to be measured? Classic approaches make use of questionnaires or figural tasks. However, the nature of these approaches fails at capturing complexity of real visual compositions. With the onset of (mobile) eye-tracking devices, this limitation can be overcome; the paradigm, however, still revolves around receptive processing of existing visual material. The aim of this paper is to consider constructing 3D virtual scenes, followed by utilizing such scenes in visual cognitive styles tasks -- using virtual reality and eye-tracking devices. While constructing virtual environments does indeed offer new possibilities, technological constraints and visual perception limitations do, however, introduce some new limitations to the table. Therefore, offering a methodological grasp of virtual scene construction is relevant.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual cognitive styles in virtual environments : Constructing and evaluating adequate task

  • Popis výsledku anglicky

    Visual cognitive styles manifest in ways humans implicitly process visual cues from their surroundings. A question arises: how are cognitive styles to be measured? Classic approaches make use of questionnaires or figural tasks. However, the nature of these approaches fails at capturing complexity of real visual compositions. With the onset of (mobile) eye-tracking devices, this limitation can be overcome; the paradigm, however, still revolves around receptive processing of existing visual material. The aim of this paper is to consider constructing 3D virtual scenes, followed by utilizing such scenes in visual cognitive styles tasks -- using virtual reality and eye-tracking devices. While constructing virtual environments does indeed offer new possibilities, technological constraints and visual perception limitations do, however, introduce some new limitations to the table. Therefore, offering a methodological grasp of virtual scene construction is relevant.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kognicia a umelý život XVII, 2017

  • ISBN

    9788022343466

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    184-189

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Trenčianske Teplice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku