Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Challenges of Symmetrical Dialogue: Reflections on Collaborative Research in Northeast Brazil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F23%3A00131963" target="_blank" >RIV/00216224:14310/23:00131963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.ethnobiology.org/index.php/ebl/article/view/1836" target="_blank" >https://ojs.ethnobiology.org/index.php/ebl/article/view/1836</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14237/ebl.14.2.2023.1836" target="_blank" >10.14237/ebl.14.2.2023.1836</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Challenges of Symmetrical Dialogue: Reflections on Collaborative Research in Northeast Brazil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores ways to promote symmetrical dialogue among knowledge-practices of artisanal fishing communities, primary education teachers, and academic researchers in the state of Bahia, Brazil. We describe multiple engagements in an inter- and transdisciplinary project that integrates research, educational, and conservation activities in two communities living in an estuarine ecosystem. Most community members dedicate their efforts to fishing activities, harboring wide knowledge about local biocultural diversity. The project promotes collaborative inclusion of local expertise and knowledge in school activities, while also striving for the inhabitants’ inclusion in the planning of protected areas. The collaboration aims at symmetrical dialogues between researchers and communities that support self-determination in local school education and biodiversity conservation. Challenges to such symmetrization, including disagreements and tensions among diverse actors, not only appear in encounters of local and academic knowledge, but also within the interdisciplinary project involving natural sciences, social sciences, and philosophy.

  • Název v anglickém jazyce

    The Challenges of Symmetrical Dialogue: Reflections on Collaborative Research in Northeast Brazil

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores ways to promote symmetrical dialogue among knowledge-practices of artisanal fishing communities, primary education teachers, and academic researchers in the state of Bahia, Brazil. We describe multiple engagements in an inter- and transdisciplinary project that integrates research, educational, and conservation activities in two communities living in an estuarine ecosystem. Most community members dedicate their efforts to fishing activities, harboring wide knowledge about local biocultural diversity. The project promotes collaborative inclusion of local expertise and knowledge in school activities, while also striving for the inhabitants’ inclusion in the planning of protected areas. The collaboration aims at symmetrical dialogues between researchers and communities that support self-determination in local school education and biodiversity conservation. Challenges to such symmetrization, including disagreements and tensions among diverse actors, not only appear in encounters of local and academic knowledge, but also within the interdisciplinary project involving natural sciences, social sciences, and philosophy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ethnobiology Letters

  • ISSN

    2159-8126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    47-55

  • Kód UT WoS článku

    001009951400005

  • EID výsledku v databázi Scopus