Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The project "Intercultural Education as Dialogue between Ways of Knowing and Forms of Knowledge": developments and challenges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F20%3A00130360" target="_blank" >RIV/00216224:14310/20:00130360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.amerindiano.org/wp-content/plugins/pdfjs-viewer-shortcode/pdfjs/web/viewer.php?file=http://www.amerindiano.org/wp-content/uploads/2023/02/Thule_48-49.pdf&download=false&print=false&openfile=false" target="_blank" >http://www.amerindiano.org/wp-content/plugins/pdfjs-viewer-shortcode/pdfjs/web/viewer.php?file=http://www.amerindiano.org/wp-content/uploads/2023/02/Thule_48-49.pdf&download=false&print=false&openfile=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    Il progetto “Educazione Interculturale come Dialogo tra Modi di Conoscere e Forme della Conoscenza”: sviluppi e sfide

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Il testo presenta il progetto di ricerca-azione “Educazione Interculturale come Dialogo tra Modi di Conoscere e Forme della conoscenza”, il quale ha un carattere interdisciplinare, già che la sua equipe è composta da ricercatori di diverse aree accademiche, e transdisciplinare, poiché mira a produrre un dialogo effettivo e simmetrico con i saperi extra-accademici. Il progetto è realizzato nelle e con le comunità di Siribinha e Poças, Municipio di Conde, nel nord dello Stato di Bahia, Brasile. Nel testo descriviamo l’ideazione, gli obiettivi, le attività realizzate e le sfide future del progetto. L’obiettivo è di contribuire ai dibattiti attuali sulla costituzione di una scienza plurale, capace di coinvolgere le comunità locali nella produzione di saperi e in pratiche simmetriche e impegnate.

  • Název v anglickém jazyce

    The project "Intercultural Education as Dialogue between Ways of Knowing and Forms of Knowledge": developments and challenges

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the research-action project “Intercultural Education as a Dialogue between Ways of Knowing and Forms of Knowledge”. This project is interdisciplinary, since its team includes researchers from different academic areas, and transdisciplinary, and also because it aims at producing an effective and symmetrical dialogue with extra-academic knowledge. The project is carried out in and with the communities of Siribinha and Poças, Municipality of Conde, in the north of the state of Bahia, Brazil. In the text we describe the project’s conception, goals, activities carried out and its future challenges. The aim is to contribute to the current debates on the constitution of a plural science, capable of involving local communities in the production of knowledge and in symmetrical and engaged practices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    THULE: Rivista italiana di studi americanistici

  • ISSN

    1126-8611

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48/49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    aprile/ottobre 2020

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    173-197

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus