Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Linear Binary Space Partitions and the Hierarchy of Object Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F03%3A00008369" target="_blank" >RIV/00216224:14330/03:00008369 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Linear Binary Space Partitions and the Hierarchy of Object Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider the problem of constructing binary space partitions for the set P of d-dimensional objects in d-dimensional space. There are several classes of objects defined for such settings, which support design of effective algorithms. We extend the existing the de Berg hierarchy of classes by the definition of new classes derived from that one and we show desirability of such an extension. Moreover we propose a new algorithm, which works on generalized $lambda$-low density scenes (defined in this paper) and provides BSP tree of linear size. The tree can be constructed in $O(n log^2 n)$ time and space, where n is the number of objects. Moreover, we can trade-off between size and balance of the BSP tree fairly simply.

  • Název v anglickém jazyce

    Linear Binary Space Partitions and the Hierarchy of Object Classes

  • Popis výsledku anglicky

    We consider the problem of constructing binary space partitions for the set P of d-dimensional objects in d-dimensional space. There are several classes of objects defined for such settings, which support design of effective algorithms. We extend the existing the de Berg hierarchy of classes by the definition of new classes derived from that one and we show desirability of such an extension. Moreover we propose a new algorithm, which works on generalized $lambda$-low density scenes (defined in this paper) and provides BSP tree of linear size. The tree can be constructed in $O(n log^2 n)$ time and space, where n is the number of objects. Moreover, we can trade-off between size and balance of the BSP tree fairly simply.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GV201%2F98%2FK041" target="_blank" >GV201/98/K041: HCILAB - Laboratoř interakcí člověka s počítačem</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Abstracts for the 15th Canadian Conference on Computational Geometry

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    64-67

  • Název nakladatele

    Dalhousie University

  • Místo vydání

    Halifax, Canada

  • Místo konání akce

    Halifax

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku