Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Complex multi-material approach for dynamic simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43928780" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43928780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2016.02.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2016.02.001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2016.02.001" target="_blank" >10.1016/j.cag.2016.02.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Complex multi-material approach for dynamic simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Triangle meshes are the most common representation of an object in the field of computer graphics. Recently, they have found their way into the field of erosion simulation, where volumetric representation used to prevail. Real-life erosion scenes are usually formed of multiple materials and so a reliable means of material definition is needed. Unfortunately, coupling the material information with a triangle mesh is not as straightforward as in the volumetric case. This paper proposes an approach for multiple material definition based on space subdivision. Binary space partitioning (BSP) is used to simulate complex multi-material scenes. The approach allows the definition of a nontrivial scene composed of several materials, including the definition of a gradually changing material. A method for an automated creation of the BSP tree from input volumetric data is proposed. The construction algorithm extracts a triangle mesh as an intermediate product and uses its faces as the splitting planes of the BSP tree.

  • Název v anglickém jazyce

    Complex multi-material approach for dynamic simulations

  • Popis výsledku anglicky

    Triangle meshes are the most common representation of an object in the field of computer graphics. Recently, they have found their way into the field of erosion simulation, where volumetric representation used to prevail. Real-life erosion scenes are usually formed of multiple materials and so a reliable means of material definition is needed. Unfortunately, coupling the material information with a triangle mesh is not as straightforward as in the volumetric case. This paper proposes an approach for multiple material definition based on space subdivision. Binary space partitioning (BSP) is used to simulate complex multi-material scenes. The approach allows the definition of a nontrivial scene composed of several materials, including the definition of a gradually changing material. A method for an automated creation of the BSP tree from input volumetric data is proposed. The construction algorithm extracts a triangle mesh as an intermediate product and uses its faces as the splitting planes of the BSP tree.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0090" target="_blank" >ED1.1.00/02.0090: NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers &amp; Graphics

  • ISSN

    0097-8493

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    11-19

  • Kód UT WoS článku

    000375813900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84962623290