Integrace ontologií do systémů řízení výuky - Případová studie češtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F04%3A00009668" target="_blank" >RIV/00216224:14330/04:00009668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrating Ontologies into Learning Management Systems - A Case of Czech
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the role of ontologies in e-learning. We report our research on the application of ontologies in intelligent platforms for self-learning and computer-mediated education that are developed at the Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The use of ontologies in the organization of knowledge about the area of learning management systems is tackled first. The next part discusses a new direction of our research aiming at automatic generation of e-learning self-tests based on information extracted from ontologies. A~very new topic deals with the preliminary experiments on an ontology-based automatic evaluation of student essays.
Název v anglickém jazyce
Integrating Ontologies into Learning Management Systems - A Case of Czech
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the role of ontologies in e-learning. We report our research on the application of ontologies in intelligent platforms for self-learning and computer-mediated education that are developed at the Faculty of Informatics, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The use of ontologies in the organization of knowledge about the area of learning management systems is tackled first. The next part discusses a new direction of our research aiming at automatic generation of e-learning self-tests based on information extracted from ontologies. A~very new topic deals with the preliminary experiments on an ontology-based automatic evaluation of student essays.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET208050401" target="_blank" >1ET208050401: E-learning v kontextu sémantického webu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Workshop on Ontologies, Semantics, and E-learning (WOSE 2004) in On the Move to Meaningful Internet Systems 2004: OTM 2004 Workshops
ISBN
3-540-23664-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
768-772
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin, Germany
Místo konání akce
Agia Napa,Cyprus
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—