Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F05%3A00013442" target="_blank" >RIV/00216224:14330/05:00013442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
Popis výsledku v původním jazyce
Systémy pro počítačově podporovanou výuku, které jsou v dnešní dobe používány, ve vetšině případů nevyužívají plně možností dnešního stavu informačních technologií. Jeden z oborů, který by mohl pomoci všem uživatelům systémů elektronické podpory výuky jetechnologie zpracování přirozeného jazyka. Tento článek popisuje náš výzkum v této oblasti. Ukazuje případy použití technik zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP) při práci s výukovými systémy (jejich možnosti při vyhledávání,zjednodušování přípravy učebních materiálů, získávání zpětné vazby od studentu apod.). Zabývá se predevším nástroji a postupy, které jsou ve stavu praktického použití, nebo jsou aktuálně vyvíjeny - mnohdy přímo na Fakultě informatiky (FI). Dále bude představena architektura mezinárodně vyvíjeného systému CEWebS, která umožní využití takovýchto nástroju prostřednictvím webových služeb. Mohou být pak jednodušeji spravovány a zakomponovány do obecných LMS. Článek se zaměřuje na využití elek
Název v anglickém jazyce
Usage of natural language processing tools in e-learning
Popis výsledku anglicky
Contemporary E-learning systems do not utilize all possibilities given by the state of information technologies. For example Natural language processing can help in E-learning management, storing and authoring. This paper describes our research. It showshow to use NLP tools in learning objects preparation, feedback, searching. It also introduces some tools developed in FI MU.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET208050401" target="_blank" >1ET208050401: E-learning v kontextu sémantického webu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005
ISBN
80-210-3699-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
45-50
Název nakladatele
Masarykovy univerzita v Brně
Místo vydání
Brno, Czech Republic
Místo konání akce
Brno, Czech Republic
Datum konání akce
25. 5. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—