Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj e-learningových aplikací a jejich integrace do informačního systému Masarykovy univerzity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F06%3A00017631" target="_blank" >RIV/00216224:14330/06:00017631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of E-learning and Its Integration into Masaryk University Information system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Masaryk University has recently been paying special attention to the expansion of e-learning. During the first stage of the process (lasting until 2004), the first steps were taken in the form of first e-learning courses, which were designed by teachingenthusiasts and embedded in special e-learning systems. During that period, the fundamental principles of designing e-learning courses began to surface. In 2004, the decision to develop the applications directly under the University's Information System(housing some of these by that time) was made. As a result, numerous e-learning services giving rise to several pilot courses have been gradually put into operation at all faculties since 2005. The paper focuses on what conditions must be met for a largeuniversity to succeed in the seamless integration of e-learning into its information system and what benefits the methods currently applied at Masaryk University have.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of E-learning and Its Integration into Masaryk University Information system

  • Popis výsledku anglicky

    Masaryk University has recently been paying special attention to the expansion of e-learning. During the first stage of the process (lasting until 2004), the first steps were taken in the form of first e-learning courses, which were designed by teachingenthusiasts and embedded in special e-learning systems. During that period, the fundamental principles of designing e-learning courses began to surface. In 2004, the decision to develop the applications directly under the University's Information System(housing some of these by that time) was made. As a result, numerous e-learning services giving rise to several pilot courses have been gradually put into operation at all faculties since 2005. The paper focuses on what conditions must be met for a largeuniversity to succeed in the seamless integration of e-learning into its information system and what benefits the methods currently applied at Masaryk University have.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LA%20168" target="_blank" >LA 168: Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    80-7368-199-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    162

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku