Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Logika pro náhodnostní hry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F07%3A00022945" target="_blank" >RIV/00216224:14330/07:00022945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stochastic Game Logic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stochastic game logic (SGL) is a new temporal logic that combines features of alternating temporal logic (to formalize the individual views and cooperation and reaction facilities of agents in a multiplayer game), probabilistic computation tree logic andextended temporal logic (to reason about qualitative and quantitative, linear or branching time winning objectives). The paper presents the syntax and semantics of SGL and discusses its model checking problem. The model checking problem of SGL turns outto be undecidable when the strategies are history-dependent. We show PSPACE completeness for memoryless deterministic strategies and the EXPSPACE upper bound for memoryless randomized strategies. For the qualitative fragment of SGL we show PSPACE completeness for memoryless strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Stochastic Game Logic

  • Popis výsledku anglicky

    Stochastic game logic (SGL) is a new temporal logic that combines features of alternating temporal logic (to formalize the individual views and cooperation and reaction facilities of agents in a multiplayer game), probabilistic computation tree logic andextended temporal logic (to reason about qualitative and quantitative, linear or branching time winning objectives). The paper presents the syntax and semantics of SGL and discusses its model checking problem. The model checking problem of SGL turns outto be undecidable when the strategies are history-dependent. We show PSPACE completeness for memoryless deterministic strategies and the EXPSPACE upper bound for memoryless randomized strategies. For the qualitative fragment of SGL we show PSPACE completeness for memoryless strategies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0545" target="_blank" >1M0545: Institut Teoretické Informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fourth International Conference on the Quantitative Evaluation of Systems (QEST 2007)

  • ISBN

    0-7695-2883-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    227-236

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, Washington, Tokyo

  • Místo konání akce

    Edinburgh, Scotland

  • Datum konání akce

    16. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku