Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Stochastic Games with Multiple Objectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00072858" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00072858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-40313-2_25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-40313-2_25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-40313-2_25" target="_blank" >10.1007/978-3-642-40313-2_25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Stochastic Games with Multiple Objectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We study two-player stochastic games, where the goal of one player is to satisfy a formula given as a positive boolean combination of expected total reward objectives and the behaviour of the second player is adversarial. Such games are important for modelling, synthesis and verification of open systems with stochastic behaviour. We show that finding a winning strategy is PSPACE-hard in general and undecidable for deterministic strategies. We also prove that optimal strategies, if they exist, may require infinite memory and randomisation. However, when restricted to disjunctions of objectives only, memoryless deterministic strategies suffice, and the problem of deciding whether a winning strategy exists is NP-complete. We also present algorithms to approximate the Pareto sets of achievable objectives for the class of stopping games.

  • Název v anglickém jazyce

    On Stochastic Games with Multiple Objectives

  • Popis výsledku anglicky

    We study two-player stochastic games, where the goal of one player is to satisfy a formula given as a positive boolean combination of expected total reward objectives and the behaviour of the second player is adversarial. Such games are important for modelling, synthesis and verification of open systems with stochastic behaviour. We show that finding a winning strategy is PSPACE-hard in general and undecidable for deterministic strategies. We also prove that optimal strategies, if they exist, may require infinite memory and randomisation. However, when restricted to disjunctions of objectives only, memoryless deterministic strategies suffice, and the problem of deciding whether a winning strategy exists is NP-complete. We also present algorithms to approximate the Pareto sets of achievable objectives for the class of stopping games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LG13010" target="_blank" >LG13010: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. 38th International Symposium on Mathematical Foundations of Computer Science (MFCS'13)

  • ISBN

    9783642403125

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    266-277

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin, Heidelberg

  • Místo konání akce

    Klosterneuburg, Austria

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku