Playing Stochastic Games Precisely
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00064715" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00064715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://qav.comlab.ox.ac.uk/papers/concur12precise.pdf" target="_blank" >http://qav.comlab.ox.ac.uk/papers/concur12precise.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-32940-1_25" target="_blank" >10.1007/978-3-642-32940-1_25</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Playing Stochastic Games Precisely
Popis výsledku v původním jazyce
We study stochastic two-player games where the goal of one player is to achieve precisely a given expected value of the objective function, while the goal of the opponent is the opposite. Potential applications for such games include controller synthesisproblems where the optimisation objective is to maximise or minimise a given payoff function while respecting a strict upper or lower bound, respectively. We consider a number of objective functions including reachability, omega-regular, discounted reward, and total reward. We show that precise value games are not determined, and compare the memory requirements for winning strategies. For stopping games we establish necessary and sufficient conditions for the existence of a winning strategy of the controller for a large class of functions, as well as provide the constructions of compact strategies for the studied objectives.
Název v anglickém jazyce
Playing Stochastic Games Precisely
Popis výsledku anglicky
We study stochastic two-player games where the goal of one player is to achieve precisely a given expected value of the objective function, while the goal of the opponent is the opposite. Potential applications for such games include controller synthesisproblems where the optimisation objective is to maximise or minimise a given payoff function while respecting a strict upper or lower bound, respectively. We consider a number of objective functions including reachability, omega-regular, discounted reward, and total reward. We show that precise value games are not determined, and compare the memory requirements for winning strategies. For stopping games we establish necessary and sufficient conditions for the existence of a winning strategy of the controller for a large class of functions, as well as provide the constructions of compact strategies for the studied objectives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CONCUR 2012 - Concurrency Theory - 23rd International Conference
ISBN
9783642329395
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
348-363
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin, Heidelberg
Místo konání akce
Newcastle
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—