Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web 2.0 as Platform for Inclusive Universal Access in Cooperative Learning and Knowledge Sharing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F07%3A00040349" target="_blank" >RIV/00216224:14330/07:00040349 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web 2.0 as Platform for Inclusive Universal Access in Cooperative Learning and Knowledge Sharing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to identify and analyze Web 2.0 services and usage models appropriate for assisting the realization of Inclusive Universal Access (introduced by Derntl and Motschnig-Pitrik as an extension to Universal Access) particularly in cooperative learning and knowledge sharing environments. The analysis is backed by previous research and experience either at the authors or other educational institutions. It can serve as a brief reference of a broad spectrum of Inclusive Universal Accessscenarios which have proven to be successful together with their Web 2.0 support. It will hopefully also help Web 2.0 service developers to get deeper insight into the different aspects and effects of the new web services in terms of their applicationsin cooperative learning and knowledge sharing. Furthermore, the paper aims to reveal the gaps and future topics for research, development, and practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Web 2.0 as Platform for Inclusive Universal Access in Cooperative Learning and Knowledge Sharing

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to identify and analyze Web 2.0 services and usage models appropriate for assisting the realization of Inclusive Universal Access (introduced by Derntl and Motschnig-Pitrik as an extension to Universal Access) particularly in cooperative learning and knowledge sharing environments. The analysis is backed by previous research and experience either at the authors or other educational institutions. It can serve as a brief reference of a broad spectrum of Inclusive Universal Accessscenarios which have proven to be successful together with their Web 2.0 support. It will hopefully also help Web 2.0 service developers to get deeper insight into the different aspects and effects of the new web services in terms of their applicationsin cooperative learning and knowledge sharing. Furthermore, the paper aims to reveal the gaps and future topics for research, development, and practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1ET208050401" target="_blank" >1ET208050401: E-learning v kontextu sémantického webu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Universal Computer Science

  • ISSN

    0948-695X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus