Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Šum a Mermin-GHZ hra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F08%3A00025042" target="_blank" >RIV/00216224:14330/08:00025042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Noise and the Mermin-GHZ Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

  • Název v anglickém jazyce

    Noise and the Mermin-GHZ Game

  • Popis výsledku anglicky

    A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F07%2F0603" target="_blank" >GA201/07/0603: Výpočty, komunikace a bezpečnost kvantových distribuovaných systémů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEMICS 2008: Fourth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science

  • ISBN

    978-80-7355-082-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masaryk University and Technical University of Brno

  • Místo vydání

    Brno, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Znojmo, Czech Republic

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku