Noise and the Magic Square Game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00059158" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00059158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11128-011-0254-x" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11128-011-0254-x</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11128-011-0254-x" target="_blank" >10.1007/s11128-011-0254-x</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Noise and the Magic Square Game
Popis výsledku v původním jazyce
A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on shar- ing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we in- vestigate the impact of erroneously performed unitary transformations and also of noisy measurement devices on the quantum winning strategy for the magic square game. The question of how strong both types of noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.
Název v anglickém jazyce
Noise and the Magic Square Game
Popis výsledku anglicky
A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on shar- ing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we in- vestigate the impact of erroneously performed unitary transformations and also of noisy measurement devices on the quantum winning strategy for the magic square game. The question of how strong both types of noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Quantum Information Processing
ISSN
1570-0755
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
411-429
Kód UT WoS článku
000302352800008
EID výsledku v databázi Scopus
—