Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Noise and the Magic Square Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00059158" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00059158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11128-011-0254-x" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11128-011-0254-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11128-011-0254-x" target="_blank" >10.1007/s11128-011-0254-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Noise and the Magic Square Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on shar- ing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we in- vestigate the impact of erroneously performed unitary transformations and also of noisy measurement devices on the quantum winning strategy for the magic square game. The question of how strong both types of noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

  • Název v anglickém jazyce

    Noise and the Magic Square Game

  • Popis výsledku anglicky

    A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on shar- ing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we in- vestigate the impact of erroneously performed unitary transformations and also of noisy measurement devices on the quantum winning strategy for the magic square game. The question of how strong both types of noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quantum Information Processing

  • ISSN

    1570-0755

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    411-429

  • Kód UT WoS článku

    000302352800008

  • EID výsledku v databázi Scopus