Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00037390" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00037390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
Popis výsledku v původním jazyce
We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.
Název v anglickém jazyce
Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
Popis výsledku anglicky
We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design
ISBN
—
ISSN
1650-6340
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Chalmers University of Technology
Místo vydání
Goteborg, Sweden
Místo konání akce
Goteborg, Sweden
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—