Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00037390" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00037390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures

  • Popis výsledku anglicky

    We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design

  • ISBN

  • ISSN

    1650-6340

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Chalmers University of Technology

  • Místo vydání

    Goteborg, Sweden

  • Místo konání akce

    Goteborg, Sweden

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku