E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00043979" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00043979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání napovahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické prokomunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít.
Název v anglickém jazyce
E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Popis výsledku anglicky
Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání napovahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické prokomunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatika XXIII/2010
ISBN
978-80-7375-394-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
UI PEF MENDELU v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pozlovice
Datum konání akce
18. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—