One-Counter Stochastic Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00044742" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00044742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
One-Counter Stochastic Games
Popis výsledku v původním jazyce
We study the computational complexity of basic decision problems for one-counter simple stochastic games (OC-SSGs), under various objectives. OC-SSGs are 2-player turn-based stochastic games played on transition graphs of classic one-counter automata. Westudy primarily the termination objective, where one player has to maximize the probability of reaching counter value 0, while the other player wishes to avoid this. Partly motivated by the goal of understanding termination objectives, we also study certain ``limit'' and ``long run average'' reward objectives. We show that the qualitative termination problem for OC-SSGs is both in NP and coNP, and in P-time for 1-player OC-SSGs. Moreover, we show that quantitative limit problems for OC-SSGs are both inNP and coNP, and are in P-time for 1-player OC-MDPs. Both qualitative limit problems and qualitative termination problems for OC-SSGs are already at least as hard as Condon's quantitative decision problem for finite-state SSGs.
Název v anglickém jazyce
One-Counter Stochastic Games
Popis výsledku anglicky
We study the computational complexity of basic decision problems for one-counter simple stochastic games (OC-SSGs), under various objectives. OC-SSGs are 2-player turn-based stochastic games played on transition graphs of classic one-counter automata. Westudy primarily the termination objective, where one player has to maximize the probability of reaching counter value 0, while the other player wishes to avoid this. Partly motivated by the goal of understanding termination objectives, we also study certain ``limit'' and ``long run average'' reward objectives. We show that the qualitative termination problem for OC-SSGs is both in NP and coNP, and in P-time for 1-player OC-SSGs. Moreover, we show that quantitative limit problems for OC-SSGs are both inNP and coNP, and are in P-time for 1-player OC-MDPs. Both qualitative limit problems and qualitative termination problems for OC-SSGs are already at least as hard as Condon's quantitative decision problem for finite-state SSGs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IARCS Annual Conference on Foundations of Software Technology and Theoretical Computer Science (FSTTCS 2010)
ISBN
978-3-939897-23-1
ISSN
1868-8969
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Schloss Dagstuhl--Leibniz-Zentrum fuer Informatik
Místo vydání
Dagstuhl, Germany
Místo konání akce
Chennai, Indie
Datum konání akce
15. 12. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—