Approximating the termination value of one-counter MDPs and stochastic games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00065955" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00065955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ic.2012.01.008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ic.2012.01.008</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ic.2012.01.008" target="_blank" >10.1016/j.ic.2012.01.008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Approximating the termination value of one-counter MDPs and stochastic games
Popis výsledku v původním jazyce
One-counter MDPs (OC-MDPs) and one-counter simple stochastic games (OC-SSGs) are 1-player, and 2-player turn-based zero-sum, stochastic games played on the transition graph of classic one-counter automata (equivalently, pushdown automata with a 1-letterstack alphabet). A key objective for the analysis and verification of these games is the termination objective, where the players aim to maximize (minimize, respectively) the probability of hitting counter value 0, starting at a given control state and given counter value. Recently, we studied qualitative decision problems ("is the optimal termination value equal to 1?") for OC-MDPs (and OC-SSGs) and showed them to be decidable in polynomial time (in NP intersection coNP, respectively). However, quantitative decision and approximation problems ("is the optimal termination value at least p", or "approximate the termination value within epsilon") are far more challenging.
Název v anglickém jazyce
Approximating the termination value of one-counter MDPs and stochastic games
Popis výsledku anglicky
One-counter MDPs (OC-MDPs) and one-counter simple stochastic games (OC-SSGs) are 1-player, and 2-player turn-based zero-sum, stochastic games played on the transition graph of classic one-counter automata (equivalently, pushdown automata with a 1-letterstack alphabet). A key objective for the analysis and verification of these games is the termination objective, where the players aim to maximize (minimize, respectively) the probability of hitting counter value 0, starting at a given control state and given counter value. Recently, we studied qualitative decision problems ("is the optimal termination value equal to 1?") for OC-MDPs (and OC-SSGs) and showed them to be decidable in polynomial time (in NP intersection coNP, respectively). However, quantitative decision and approximation problems ("is the optimal termination value at least p", or "approximate the termination value within epsilon") are far more challenging.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Information and Computation
ISSN
0890-5401
e-ISSN
—
Svazek periodika
222
Číslo periodika v rámci svazku
January
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
121-138
Kód UT WoS článku
000313861100010
EID výsledku v databázi Scopus
—