Service Systems Through the Prism of Conceptual Modeling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F10%3A00051382" target="_blank" >RIV/00216224:14330/10:00051382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Service Systems Through the Prism of Conceptual Modeling
Popis výsledku v původním jazyce
We seek means of further improving the process of service innovation by providing conceptual framework that would uniformly model information about a service system. Since value co-creation is achieved through knowledge-based interactions, such a framework should be a connection-oriented one. We propose uniform approach to context-sensitive relationships modeling and representation, based on semantic conceptual modeling, suitable for modeling both service system interactions and information about a service system itself. Its application is illustrated on digital libraries domain. The proposed representation may be combined with goal-driven development methods to allow closer interconnection of goals and value proposition. The paper presents applicationof an original conceptual reference model of service system, which may provide more elaborated background for service innovation process.
Název v anglickém jazyce
Service Systems Through the Prism of Conceptual Modeling
Popis výsledku anglicky
We seek means of further improving the process of service innovation by providing conceptual framework that would uniformly model information about a service system. Since value co-creation is achieved through knowledge-based interactions, such a framework should be a connection-oriented one. We propose uniform approach to context-sensitive relationships modeling and representation, based on semantic conceptual modeling, suitable for modeling both service system interactions and information about a service system itself. Its application is illustrated on digital libraries domain. The proposed representation may be combined with goal-driven development methods to allow closer interconnection of goals and value proposition. The paper presents applicationof an original conceptual reference model of service system, which may provide more elaborated background for service innovation process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Service Science
ISSN
2164-3970
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1/2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
112-125
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—