Faster algorithms for mean-payoff games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00050261" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00050261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10703-010-0105-x" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10703-010-0105-x</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10703-010-0105-x" target="_blank" >10.1007/s10703-010-0105-x</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Faster algorithms for mean-payoff games
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we study algorithmic problems for quantitative models that are motivated by the applications in modeling embedded systems. We consider two-player games played on a weighted graph with mean-payoff objective and with energy constraints. We present a new pseudopolynomial algorithm for solving such games, improving the best known worst-case complexity for pseudopolynomial mean-payoff algorithms. Our algorithm can also be combined with the procedure by Andersson and Vorobyov to obtain a randomized algorithm with currently the best expected time complexity. The proposed solution relies on a simple fixpoint iteration to solve the log-space equivalent problem of deciding the winner of energy games. Our results imply also that energy games and mean-payoff games can be reduced to safety games in pseudopolynomial time.
Název v anglickém jazyce
Faster algorithms for mean-payoff games
Popis výsledku anglicky
In this paper, we study algorithmic problems for quantitative models that are motivated by the applications in modeling embedded systems. We consider two-player games played on a weighted graph with mean-payoff objective and with energy constraints. We present a new pseudopolynomial algorithm for solving such games, improving the best known worst-case complexity for pseudopolynomial mean-payoff algorithms. Our algorithm can also be combined with the procedure by Andersson and Vorobyov to obtain a randomized algorithm with currently the best expected time complexity. The proposed solution relies on a simple fixpoint iteration to solve the log-space equivalent problem of deciding the winner of energy games. Our results imply also that energy games and mean-payoff games can be reduced to safety games in pseudopolynomial time.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA201%2F09%2F1389" target="_blank" >GA201/09/1389: Verifikace a analýza velmi velkých počítačových systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Formal Methods in System Design
ISSN
0925-9856
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
97-118
Kód UT WoS článku
000288671700001
EID výsledku v databázi Scopus
—