Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00059862" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00059862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4204/EPTCS.25.18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4204/EPTCS.25.18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4204/EPTCS.25.18" target="_blank" >10.4204/EPTCS.25.18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Communication complexity is an area of classical computer science which studies how much communication is necessary to solve various distributed computational problems. Quantum information processing can be used to reduce the amount of communication required to carry out some distributed problems. We speak of pseudo-telepathy when it is able to completely eliminate the need for communication. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of erroneously performed unitary transformations on the quantum winning strategy forthe Mermin-GHZ game. The question of how strong the unitary noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

  • Název v anglickém jazyce

    Unitary Noise and the Mermin-GHZ Game

  • Popis výsledku anglicky

    Communication complexity is an area of classical computer science which studies how much communication is necessary to solve various distributed computational problems. Quantum information processing can be used to reduce the amount of communication required to carry out some distributed problems. We speak of pseudo-telepathy when it is able to completely eliminate the need for communication. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of erroneously performed unitary transformations on the quantum winning strategy forthe Mermin-GHZ game. The question of how strong the unitary noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Nanjing university of Posts and Telecommunications

  • ISSN

    1673-5439

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    69-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus