Modeling and Predicting Students Problem Solving Times
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00057329" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00057329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-27660-6_52" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-27660-6_52</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-27660-6_52" target="_blank" >10.1007/978-3-642-27660-6_52</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling and Predicting Students Problem Solving Times
Popis výsledku v původním jazyce
Artificial intelligence and data mining techniques offer a chance to make education tailored to every student. One of possible contributions of automated techniques is a selection of suitable problems for individual students based on previously collecteddata. To achieve this goal, we propose a model of problem solving times, which predicts how much time will a particular student need to solve a given problem. Our model is an analogy of the models used in the item response theory, but instead of probability of a correct answer, we model problem solving time. We also introduce a web-based problem solving tutor, which uses the model to make adaptive predictions and recommends problems of suitable difficulty. The system already collected extensive data onhuman problem solving. Using this dataset we evaluate the model and discuss an insight gained by an analysis of model parameters.
Název v anglickém jazyce
Modeling and Predicting Students Problem Solving Times
Popis výsledku anglicky
Artificial intelligence and data mining techniques offer a chance to make education tailored to every student. One of possible contributions of automated techniques is a selection of suitable problems for individual students based on previously collecteddata. To achieve this goal, we propose a model of problem solving times, which predicts how much time will a particular student need to solve a given problem. Our model is an analogy of the models used in the item response theory, but instead of probability of a correct answer, we model problem solving time. We also introduce a web-based problem solving tutor, which uses the model to make adaptive predictions and recommends problems of suitable difficulty. The system already collected extensive data onhuman problem solving. Using this dataset we evaluate the model and discuss an insight gained by an analysis of model parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0334" target="_blank" >GAP202/10/0334: Řešení obtížných dobře strukturovaných problémů: spolupráce člověka a počítače</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 38th International Conference on Current Trends in Theory and Practice of Computer Science
ISBN
9783642276590
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
637-648
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Czech republic
Místo konání akce
Spindleruv mlyn
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000307258500052