Problem Response Theory and its Application for Tutoring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00049976" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00049976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problem Response Theory and its Application for Tutoring
Popis výsledku v původním jazyce
Problem solving is an important component of education. To make problem solving activities attractive, it is important to confront students with problems of suitable difficulty -- neither too easy, nor too difficult. Since students vary in their skills,it is also crucial to make problem recommendations individually adaptive. We present a novel problem response theory, which predicts how much time will a student need to solve a given problem. Our theory is an analogy of the item response theory, but instead of probability of a correct answer we model problem solving time. We introduce a problem solving tutor, which uses the theory to make adaptive predictions and to recommend students problems of suitable difficulty.
Název v anglickém jazyce
Problem Response Theory and its Application for Tutoring
Popis výsledku anglicky
Problem solving is an important component of education. To make problem solving activities attractive, it is important to confront students with problems of suitable difficulty -- neither too easy, nor too difficult. Since students vary in their skills,it is also crucial to make problem recommendations individually adaptive. We present a novel problem response theory, which predicts how much time will a student need to solve a given problem. Our theory is an analogy of the item response theory, but instead of probability of a correct answer we model problem solving time. We introduce a problem solving tutor, which uses the theory to make adaptive predictions and to recommend students problems of suitable difficulty.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on Educational Data Mining
ISBN
978-90-386-2537-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
374-375
Název nakladatele
International Conference on Educational Data Mining 2011
Místo vydání
Eindhoven
Místo konání akce
Eindhoven, Nizozemí
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—