Analysis of a simple model of problem solving times
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00057644" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00057644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-30950-2_49" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-30950-2_49</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-30950-2_49" target="_blank" >10.1007/978-3-642-30950-2_49</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of a simple model of problem solving times
Popis výsledku v původním jazyce
Our aim is to improve problem selection and recommendation in intelligent tutoring systems by modeling students problem solving times. We describe a simple model which assumes a linear relationship between latent problem solving ability and a logarithm of time to solve a problem. We show that this model is related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. Each of these areas provides inspiration for parameter estimation procedure and for possible extensions. The model is already applied in a widely used "Problem solving tutor"; using the data collected by this system we evaluate the model and analyse its parameter values.
Název v anglickém jazyce
Analysis of a simple model of problem solving times
Popis výsledku anglicky
Our aim is to improve problem selection and recommendation in intelligent tutoring systems by modeling students problem solving times. We describe a simple model which assumes a linear relationship between latent problem solving ability and a logarithm of time to solve a problem. We show that this model is related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. Each of these areas provides inspiration for parameter estimation procedure and for possible extensions. The model is already applied in a widely used "Problem solving tutor"; using the data collected by this system we evaluate the model and analyse its parameter values.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0334" target="_blank" >GAP202/10/0334: Řešení obtížných dobře strukturovaných problémů: spolupráce člověka a počítače</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding ITS'12 Proceedings of the 11th international conference on Intelligent Tutoring Systems
ISBN
9783642309496
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
379-388
Název nakladatele
Springer Berlin / Heidelberg
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Řecko
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—