Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of a simple model of problem solving times

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of a simple model of problem solving times

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our aim is to improve problem selection and recommendation in intelligent tutoring systems by modeling students problem solving times. We describe a simple model which assumes a linear relationship between latent problem solving ability and a logarithm of time to solve a problem. We show that this model is related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. Each of these areas provides inspiration for parameter estimation procedure and for possible extensions. The model is already applied in a widely used "Problem solving tutor"; using the data collected by this system we evaluate the model and analyse its parameter values.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of a simple model of problem solving times

  • Popis výsledku anglicky

    Our aim is to improve problem selection and recommendation in intelligent tutoring systems by modeling students problem solving times. We describe a simple model which assumes a linear relationship between latent problem solving ability and a logarithm of time to solve a problem. We show that this model is related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. Each of these areas provides inspiration for parameter estimation procedure and for possible extensions. The model is already applied in a widely used "Problem solving tutor"; using the data collected by this system we evaluate the model and analyse its parameter values.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding ITS'12 Proceedings of the 11th international conference on Intelligent Tutoring Systems

  • ISBN

    9783642309496

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    379-388

  • Název nakladatele

    Springer Berlin / Heidelberg

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Řecko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

IN - Informatika

Rok uplatnění

2012