Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Správa video souborů ve výukovém procesu - problémy a jejích řešení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00070880" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00070880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Správa video souborů ve výukovém procesu - problémy a jejích řešení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video má pozitivní vliv na výuku studentů. Zařazením video ukázek či animací do výuky se přirozeně začali zabývat i vyučující Masarykovy univerzity, v první vlně především IT zdatnější uživatelé. Spolu s nárůstem vložených videí, videí linkovaných na YouTube opadlo nadšení vyučujících a objevily se problémy. Videa odkazovaná na YouTube měla krátkou životnost, vyučující si neuměli poradit s převody formátů. Některá videa mohli vyučující zpřístupnit (dle Autorského zákona) jen ke zhlédnutí, nikoliv ke stažení, avšak technologicky k tomu neměli prostředky. Zároveň chyběla možnost elektronického zkoušení, ve kterém by se k videosouboru studenti nedostali dříve než v první minutě testu. Tento článek představuje případovou studii vytvoření vlastního systémupro správu video souborů pro výuku. Převod video souborů, způsob následného zpřístupnění a integrace do e-learningových agend Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zohledňuje specifika akademického prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Video files management in education - problems and solution

  • Popis výsledku anglicky

    Video has a positive effect on the learning process. Also the teachers at the Masaryk University have initiated embedding the video files into the teaching process and e-learning. Nevertheless, only the IT experienced teachers have succeeded. Simultaneously with the increasing number of the embedded video files and of the referred YouTube videos the enthusiasm has faded and the problems have appeared. The referred YouTube videos have a short lifespan. The teachers were unable to deal with the format conversions. Some video files are allowed to be accessed only for view, not for download. However, teachers had not the technology for meeting this requirement. Finally, an opportunity in the electronic video testing, where students can view video file notbefore the first minute of the test, was missing. This paper presents a case study of creating a system for managing video files for teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013

  • ISBN

    9788074353277

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    100-105

  • Název nakladatele

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    13. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku