Správa video souborů ve výukovém procesu - problémy a jejích řešení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F13%3A00070880" target="_blank" >RIV/00216224:14330/13:00070880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Správa video souborů ve výukovém procesu - problémy a jejích řešení
Popis výsledku v původním jazyce
Video má pozitivní vliv na výuku studentů. Zařazením video ukázek či animací do výuky se přirozeně začali zabývat i vyučující Masarykovy univerzity, v první vlně především IT zdatnější uživatelé. Spolu s nárůstem vložených videí, videí linkovaných na YouTube opadlo nadšení vyučujících a objevily se problémy. Videa odkazovaná na YouTube měla krátkou životnost, vyučující si neuměli poradit s převody formátů. Některá videa mohli vyučující zpřístupnit (dle Autorského zákona) jen ke zhlédnutí, nikoliv ke stažení, avšak technologicky k tomu neměli prostředky. Zároveň chyběla možnost elektronického zkoušení, ve kterém by se k videosouboru studenti nedostali dříve než v první minutě testu. Tento článek představuje případovou studii vytvoření vlastního systémupro správu video souborů pro výuku. Převod video souborů, způsob následného zpřístupnění a integrace do e-learningových agend Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zohledňuje specifika akademického prostředí.
Název v anglickém jazyce
Video files management in education - problems and solution
Popis výsledku anglicky
Video has a positive effect on the learning process. Also the teachers at the Masaryk University have initiated embedding the video files into the teaching process and e-learning. Nevertheless, only the IT experienced teachers have succeeded. Simultaneously with the increasing number of the embedded video files and of the referred YouTube videos the enthusiasm has faded and the problems have appeared. The referred YouTube videos have a short lifespan. The teachers were unable to deal with the format conversions. Some video files are allowed to be accessed only for view, not for download. However, teachers had not the technology for meeting this requirement. Finally, an opportunity in the electronic video testing, where students can view video file notbefore the first minute of the test, was missing. This paper presents a case study of creating a system for managing video files for teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013
ISBN
9788074353277
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
100-105
Název nakladatele
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
13. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—