Využívají učitelé na 2. stupni základní školy ve výuce videa z YouTube?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593120" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/01/01.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/01/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.008" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využívají učitelé na 2. stupni základní školy ve výuce videa z YouTube?
Popis výsledku v původním jazyce
Ve 20. století se objevily média pro sdělování informací jako rozhlas nebo televize. Nyní je doplnila média spjatá s informačními technologiemi, které jsou v současnosti reprezentovány například počítači, internetem a dotykovými zařízeními. Tyto média byly postupně zařazovány i do procesu vzdělávání, kde dnes zabírají důležitou roli. V roce 2005 se na internetu objevila nová platforma, která měla sloužit ke sdílení video souborů. Jednalo se o sociální síť YouTube (www.youtube.com). V moři videí, které každý den přibývají na této platformě, se ale nachází i takové, které mají kromě zábavné složky i složku informační a vzdělávací (např. cestovatelské vlogy, vlogy o politice, vlogy o historických událostech, atd.). Videa obsahující informační a vzdělávací složku mohou sloužit jako vnější motivace žáků ve vyučování. Na tyto skutečnosti jsme reagovali v našem výzkumném šetření, kde jsme se zaměřili na sociální síť YouTube a zda tuto síť využívání učitelé ve školním prostředí jako motivační prvek u žáků na 2. stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce
Do Teachers Use Videos from YouTube in a Teaching at the Second Level of Basic School?
Popis výsledku anglicky
In the 20th century, media such as radio or television have emerged for communicating information. It has now been supplemented by media that are related to information technologies, such as computers, the Internet and touch devices. These media have been gradually integrated into the education process, where they play an important role today. In 2005, a new platform emerged on the internet to share video files. It was a YouTube social network (www.youtube.com). In the amount of videos that are growing on this platform each day, there are also those that contain, in addition to the entertainment component, information and education (e.g. travel vlogs, vlogs about politics, vlogues about historical events, etc.). Videos containing the informational and educational component can serve as external motivation of pupils in teaching. We have responded to these facts in our research survey, where we focused on the YouTube social network when this network is used by teachers in the school environment as a motivational element for pupils at elementary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
5-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—