Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00076278" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00076278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, we have described the motivation and design of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of educational data. We enhanced the concept of Motion Charts and successfully expanded it to be more suitable for such analyses. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of variables is needed to quantify the correlations more accurately. Despite the fact that common data visualization methods are quitebeneficial, there are types of questions that cannot be examined using them. Since the questions involve quantitative relationship other than change through time.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics
Popis výsledku anglicky
In the paper, we have described the motivation and design of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of educational data. We enhanced the concept of Motion Charts and successfully expanded it to be more suitable for such analyses. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of variables is needed to quantify the correlations more accurately. Despite the fact that common data visualization methods are quitebeneficial, there are types of questions that cannot be examined using them. Since the questions involve quantitative relationship other than change through time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014)
ISBN
9780983952541
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
331-332
Název nakladatele
International Educational Data Mining Society
Místo vydání
London, United Kingdom
Místo konání akce
London, United Kingdom
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—