Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00076281" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00076281 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11460-6_11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11460-6_11</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11460-6_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-11460-6_11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, we have elaborately described the design and the implementation of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of AA data. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of Motion Charts variables is needed to quantify the correlations more accurately. We show that Motion Charts are a very illustrative and clear mechanism for presenting simultaneous study progress of students admitted to bachelor study of the Faculty of Informatics Masaryk University between the years of 2006 and 2008.
Název v anglickém jazyce
Visual Analytics for Increasing Efficiency of Higher Education Institutions
Popis výsledku anglicky
In the paper, we have elaborately described the design and the implementation of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of AA data. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of Motion Charts variables is needed to quantify the correlations more accurately. We show that Motion Charts are a very illustrative and clear mechanism for presenting simultaneous study progress of students admitted to bachelor study of the Faculty of Informatics Masaryk University between the years of 2006 and 2008.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
BIS 2014 International Workshops
ISBN
9783319114590
ISSN
1865-1348
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
117-127
Název nakladatele
Springer International Publishing Switzerland
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Larnaca, Cyprus
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—