GPU Implementation of Linear Morphological Openings with Arbitrary Angle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00080555" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00080555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11554-012-0248-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s11554-012-0248-7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11554-012-0248-7" target="_blank" >10.1007/s11554-012-0248-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GPU Implementation of Linear Morphological Openings with Arbitrary Angle
Popis výsledku v původním jazyce
Linear morphological openings and closings are important non-linear operators from mathematical morphology. In practical applications, many different orientations of digital line segments must typically be considered. In this paper, we (1) review efficient sequential as well as parallel algorithms for the computation of linear openings and closings, (2) compare the performance of CPU implementations of four state-of-the-art algorithms, (3) describe GPU implementation of two recent efficient algorithms allowing arbitrary orientation of the line segments, (4) propose, as the main contribution, an efficient and optimized GPU implementation of linear openings, and (5) compare the performance of all implementations on real images from various applications.From our experimental results, it turned out that the proposed GPU implementation is suitable for applications with large, industrial images, running under severe timing constraints.
Název v anglickém jazyce
GPU Implementation of Linear Morphological Openings with Arbitrary Angle
Popis výsledku anglicky
Linear morphological openings and closings are important non-linear operators from mathematical morphology. In practical applications, many different orientations of digital line segments must typically be considered. In this paper, we (1) review efficient sequential as well as parallel algorithms for the computation of linear openings and closings, (2) compare the performance of CPU implementations of four state-of-the-art algorithms, (3) describe GPU implementation of two recent efficient algorithms allowing arbitrary orientation of the line segments, (4) propose, as the main contribution, an efficient and optimized GPU implementation of linear openings, and (5) compare the performance of all implementations on real images from various applications.From our experimental results, it turned out that the proposed GPU implementation is suitable for applications with large, industrial images, running under severe timing constraints.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Real-Time Image Processing
ISSN
1861-8200
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
27-41
Kód UT WoS článku
000350563300003
EID výsledku v databázi Scopus
—