Green@CU: An environmental Game for Residential Accommodation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00086190" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00086190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359601" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359601</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359601" target="_blank" >10.1109/IMCTL.2015.7359601</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Green@CU: An environmental Game for Residential Accommodation
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of using games for supporting behavioural and attitudinal change has been explored in the literature, most recently the games for change movement has promulgated the use of games for supporting altruistic changes that have a positive impact upon the environment. This paper presents a Serious Game designed for University students and its main aim is to educate them about environmental issues. In particular, the focus lies in the importance of saving energy. A user study with 42 participants assessed the feeling of presence of the whole virtual learning experience.
Název v anglickém jazyce
Green@CU: An environmental Game for Residential Accommodation
Popis výsledku anglicky
The importance of using games for supporting behavioural and attitudinal change has been explored in the literature, most recently the games for change movement has promulgated the use of games for supporting altruistic changes that have a positive impact upon the environment. This paper presents a Serious Game designed for University students and its main aim is to educate them about environmental issues. In particular, the focus lies in the importance of saving energy. A user study with 42 participants assessed the feeling of presence of the whole virtual learning experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of the 9th Int'l Conference on Interactive Mobile and Communication Technologies and Learning 2015 (IMCL 2015), Special Session: Mobile Serious Games for Creativity, Cognition and Innovation in Education
ISBN
9781467382434
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
269-273
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Thessaloniki
Místo konání akce
Thessaloniki; Greece
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—