Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODELS OF CO-OPETITION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230001091" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0001091 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31140/22:00057919

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fhi.euba.sk/www_write/files/katedry/kove/QME/QME_2022_zbornik.pdf" target="_blank" >https://fhi.euba.sk/www_write/files/katedry/kove/QME/QME_2022_zbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MODELS OF CO-OPETITION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Co-opetition is a business strategy that combines the advantages of competition and cooperation into new dynamic, which can be used to not only generate more profits but also to change nature of the business environment in benefit of users. The coopetition business model has PARTS of a business strategy - five dimensions a company can use to identify strategies that change the game: Players, Added value, Rules, Tactics, and Scope. The players are the firm, customers, suppliers, competitors and complementors, competitors whose products add value. The paper presents game theory models that represent the co-opetition concept. Traditional game theory is divided into non-cooperative and cooperative models. Biform games combine noncooperative and cooperative models. An important part of the biform game is to learn which conditions will influence the players to either compete or cooperate.

  • Název v anglickém jazyce

    MODELS OF CO-OPETITION

  • Popis výsledku anglicky

    Co-opetition is a business strategy that combines the advantages of competition and cooperation into new dynamic, which can be used to not only generate more profits but also to change nature of the business environment in benefit of users. The coopetition business model has PARTS of a business strategy - five dimensions a company can use to identify strategies that change the game: Players, Added value, Rules, Tactics, and Scope. The players are the firm, customers, suppliers, competitors and complementors, competitors whose products add value. The paper presents game theory models that represent the co-opetition concept. Traditional game theory is divided into non-cooperative and cooperative models. Biform games combine noncooperative and cooperative models. An important part of the biform game is to learn which conditions will influence the players to either compete or cooperate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference QUANTITATIVE METHODS IN ECONOMICS: Multiple Criteria Decision Making XXI

  • ISBN

    9788089962938

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    34-41

  • Název nakladatele

    Letra Edu

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Púchov, Slovakia

  • Datum konání akce

    25. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001238686400005