MODELS OF CO-OPETITION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230001091" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0001091 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31140/22:00057919
Výsledek na webu
<a href="https://fhi.euba.sk/www_write/files/katedry/kove/QME/QME_2022_zbornik.pdf" target="_blank" >https://fhi.euba.sk/www_write/files/katedry/kove/QME/QME_2022_zbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MODELS OF CO-OPETITION
Popis výsledku v původním jazyce
Co-opetition is a business strategy that combines the advantages of competition and cooperation into new dynamic, which can be used to not only generate more profits but also to change nature of the business environment in benefit of users. The coopetition business model has PARTS of a business strategy - five dimensions a company can use to identify strategies that change the game: Players, Added value, Rules, Tactics, and Scope. The players are the firm, customers, suppliers, competitors and complementors, competitors whose products add value. The paper presents game theory models that represent the co-opetition concept. Traditional game theory is divided into non-cooperative and cooperative models. Biform games combine noncooperative and cooperative models. An important part of the biform game is to learn which conditions will influence the players to either compete or cooperate.
Název v anglickém jazyce
MODELS OF CO-OPETITION
Popis výsledku anglicky
Co-opetition is a business strategy that combines the advantages of competition and cooperation into new dynamic, which can be used to not only generate more profits but also to change nature of the business environment in benefit of users. The coopetition business model has PARTS of a business strategy - five dimensions a company can use to identify strategies that change the game: Players, Added value, Rules, Tactics, and Scope. The players are the firm, customers, suppliers, competitors and complementors, competitors whose products add value. The paper presents game theory models that represent the co-opetition concept. Traditional game theory is divided into non-cooperative and cooperative models. Biform games combine noncooperative and cooperative models. An important part of the biform game is to learn which conditions will influence the players to either compete or cooperate.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference QUANTITATIVE METHODS IN ECONOMICS: Multiple Criteria Decision Making XXI
ISBN
9788089962938
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
34-41
Název nakladatele
Letra Edu
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Púchov, Slovakia
Datum konání akce
25. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001238686400005