Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining Brain Activity While Playing Computer Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00089146" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00089146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12193-015-0205-4" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12193-015-0205-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12193-015-0205-4" target="_blank" >10.1007/s12193-015-0205-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining Brain Activity While Playing Computer Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, an investigation and its results towards brain activity pattern recognition while playing computer games using a non-invasive Brain Computer Interface (BCI) device is presented. The main aim of the study was to analyse data recorded while participants were engaged in playing popular computer games. The major contribution of the analysis presented is the confirmation of the hypothesis that there is a connection between activities in the brain and the different categories of computer games. Three different popular computer games were used, and the recordings took place under the conditions imposed by two different environments, a noisy one (a typical open-access university computer lab) and a quiet one (a typical controlled-access university computer lab under controlled environmental parameters).

  • Název v anglickém jazyce

    Examining Brain Activity While Playing Computer Games

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, an investigation and its results towards brain activity pattern recognition while playing computer games using a non-invasive Brain Computer Interface (BCI) device is presented. The main aim of the study was to analyse data recorded while participants were engaged in playing popular computer games. The major contribution of the analysis presented is the confirmation of the hypothesis that there is a connection between activities in the brain and the different categories of computer games. Three different popular computer games were used, and the recordings took place under the conditions imposed by two different environments, a noisy one (a typical open-access university computer lab) and a quiet one (a typical controlled-access university computer lab under controlled environmental parameters).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Multimodal Interfaces

  • ISSN

    1783-7677

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    13-29

  • Kód UT WoS článku

    000371631400002

  • EID výsledku v databázi Scopus