Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparing Two Commercial Brain Computer Interfaces for Serious Games and Virtual Environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00091549" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00091549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41316-7_6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41316-7_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41316-7_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-41316-7_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparing Two Commercial Brain Computer Interfaces for Serious Games and Virtual Environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brain-Computer Interface (BCI) technology is still under development, however the recent advances allowed to move BCI from research laboratories to people’s living rooms. One of the promising areas of BCI applications is in computer games and virtual environments. In this chapter, initially an overview of the state of the art of BCI applications in computer games is presented. Next, a user study of two inexpensive commercially available devices used in different games is presented. The results indicate that multi-channel BCI systems are better suited for controlling an avatar in 3D environments in an active manner, while BCI systems with one channel is well suited for use with games utilising neuro-feedback. Finally, the findings demonstrate the importance of matching appropriate BCI devices with the appropriate game.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing Two Commercial Brain Computer Interfaces for Serious Games and Virtual Environments

  • Popis výsledku anglicky

    Brain-Computer Interface (BCI) technology is still under development, however the recent advances allowed to move BCI from research laboratories to people’s living rooms. One of the promising areas of BCI applications is in computer games and virtual environments. In this chapter, initially an overview of the state of the art of BCI applications in computer games is presented. Next, a user study of two inexpensive commercially available devices used in different games is presented. The results indicate that multi-channel BCI systems are better suited for controlling an avatar in 3D environments in an active manner, while BCI systems with one channel is well suited for use with games utilising neuro-feedback. Finally, the findings demonstrate the importance of matching appropriate BCI devices with the appropriate game.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Emotion in Games - Theory and Praxis

  • ISBN

    9783319413143

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    103-117

  • Počet stran knihy

    338

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly