Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083742" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7272646&queryText=Examining%20User%20Experiences%20Through%20A%20Multimodal%20BCI%20Puzzle&newsearch=true" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7272646&queryText=Examining%20User%20Experiences%20Through%20A%20Multimodal%20BCI%20Puzzle&newsearch=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/iV.2015.87" target="_blank" >10.1109/iV.2015.87</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a study of users? experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the gamedifficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.
Název v anglickém jazyce
Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game
Popis výsledku anglicky
This paper presents a study of users? experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the gamedifficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015)
ISBN
9781467375689
ISSN
1093-9547
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
488-493
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—