Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083742" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7272646&queryText=Examining%20User%20Experiences%20Through%20A%20Multimodal%20BCI%20Puzzle&newsearch=true" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7272646&queryText=Examining%20User%20Experiences%20Through%20A%20Multimodal%20BCI%20Puzzle&newsearch=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/iV.2015.87" target="_blank" >10.1109/iV.2015.87</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a study of users? experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the gamedifficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.

  • Název v anglickém jazyce

    Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a study of users? experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the gamedifficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015)

  • ISBN

    9781467375689

  • ISSN

    1093-9547

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    488-493

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku