Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Prior Gaming Experience in Motor Imagery Training for Brain-Computer Interfaces: A Pilot Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083889" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fi.muni.cz/~liarokap/publications/VSGAMES2015b.pdf" target="_blank" >http://www.fi.muni.cz/~liarokap/publications/VSGAMES2015b.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2015.7295789" target="_blank" >10.1109/VS-GAMES.2015.7295789</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Prior Gaming Experience in Motor Imagery Training for Brain-Computer Interfaces: A Pilot Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brain?Computer Interfaces (BCIs) are communication systems which translate brain activity into control commands in order to be used by computer systems. In recent years, BCIs had been used as an input method for video games and virtual environments mainly as research prototypes. However, BCI training requires long and repetitive trials resulting in user fatigue and low performance. Past research in BCI was mostly oriented around the signal processing layers neglecting the human aspect in the loop. In this paper, we are focusing at the effect that prior gaming experience has at the brain pattern modulation as an attempt to systematically identify all these elements that contribute to high BCI control. Based on current literature, we argue that experienced gamers could have better performance in BCI training due to enhanced sensorimotor learning derived from gaming. To achieve this a pilot study with 12 participants was conducted, undergoing 3 BCI training sessions, resulting in 36 EEG d

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Prior Gaming Experience in Motor Imagery Training for Brain-Computer Interfaces: A Pilot Study

  • Popis výsledku anglicky

    Brain?Computer Interfaces (BCIs) are communication systems which translate brain activity into control commands in order to be used by computer systems. In recent years, BCIs had been used as an input method for video games and virtual environments mainly as research prototypes. However, BCI training requires long and repetitive trials resulting in user fatigue and low performance. Past research in BCI was mostly oriented around the signal processing layers neglecting the human aspect in the loop. In this paper, we are focusing at the effect that prior gaming experience has at the brain pattern modulation as an attempt to systematically identify all these elements that contribute to high BCI control. Based on current literature, we argue that experienced gamers could have better performance in BCI training due to enhanced sensorimotor learning derived from gaming. To achieve this a pilot study with 12 participants was conducted, undergoing 3 BCI training sessions, resulting in 36 EEG d

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2015)

  • ISBN

    9781479981021

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    139-146

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Skovde, Sweden

  • Místo konání akce

    Skovde, Sweden

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku