Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating the Effect of User Profile during Training for BCI-based Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00097864" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00097864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056579" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056579</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056579" target="_blank" >10.1109/VS-GAMES.2017.8056579</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating the Effect of User Profile during Training for BCI-based Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since brain-computer interface (BCI) systems have moved outside the laboratory settings, their use in virtual reality and games promised to offer a more compelling experience to the user. BCI for entertainment yields interesting applications with the main purpose to create positive experiences that enrich our lives. However, the main challenge in the use of BCIs lies in the lack of reliability and satisfactory performance that inexperienced users have. To evaluate such systems, not only user experience but also user profile (e.g., gender, role etc.) needs to be considered, helping us understand how a BCI system can better enhance the brain-to-game interaction. This paper illustrates the importance of gender, individual role (i.e., user profession), and time of use when interacting with a BCI game, with a total of 34 participants. Furthermore, we present the effect of reported workload and loss of self-consciousness during the game play on performance. Finally, we highlight the need for considering user profile in BCI research, and we show how this information could benefit BCI by improving the selection of suitable mental tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating the Effect of User Profile during Training for BCI-based Games

  • Popis výsledku anglicky

    Since brain-computer interface (BCI) systems have moved outside the laboratory settings, their use in virtual reality and games promised to offer a more compelling experience to the user. BCI for entertainment yields interesting applications with the main purpose to create positive experiences that enrich our lives. However, the main challenge in the use of BCIs lies in the lack of reliability and satisfactory performance that inexperienced users have. To evaluate such systems, not only user experience but also user profile (e.g., gender, role etc.) needs to be considered, helping us understand how a BCI system can better enhance the brain-to-game interaction. This paper illustrates the importance of gender, individual role (i.e., user profession), and time of use when interacting with a BCI game, with a total of 34 participants. Furthermore, we present the effect of reported workload and loss of self-consciousness during the game play on performance. Finally, we highlight the need for considering user profile in BCI research, and we show how this information could benefit BCI by improving the selection of suitable mental tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), IEEE Computer Society, Athens, Greece, 6-8 September 2017

  • ISBN

    9781509058129

  • ISSN

    2474-0489

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    117-124

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Athens, Greece

  • Místo konání akce

    NTUA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000425228700016