EEG-based BCI and video games: a progress report
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00102087" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00102087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10055-017-0328-x" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10055-017-0328-x</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10055-017-0328-x" target="_blank" >10.1007/s10055-017-0328-x</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EEG-based BCI and video games: a progress report
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a systematic review of electroencephalography (EEG)-based brain–computer interfaces (BCIs) used in the video games, a vibrant field of research that touches upon all relevant questions concerning the future directions of BCI. The paper examines the progress of BCI research with regard to games and shows that gaming applications offer numerous advantages by orienting BCI to concerns and expectations of a gaming application. Different BCI paradigms are investigated, and future directions are discussed.
Název v anglickém jazyce
EEG-based BCI and video games: a progress report
Popis výsledku anglicky
This paper presents a systematic review of electroencephalography (EEG)-based brain–computer interfaces (BCIs) used in the video games, a vibrant field of research that touches upon all relevant questions concerning the future directions of BCI. The paper examines the progress of BCI research with regard to games and shows that gaming applications offer numerous advantages by orienting BCI to concerns and expectations of a gaming application. Different BCI paradigms are investigated, and future directions are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Virtual Reality
ISSN
1359-4338
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
119-135
Kód UT WoS článku
000429826700004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85031945093