Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Challenge of Increasing Safe Response of Antivirus Software Users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00089514" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00089514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com/gp/book/9783319298160" target="_blank" >http://www.springer.com/gp/book/9783319298160</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-29817-7_12" target="_blank" >10.1007/978-3-319-29817-7_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Challenge of Increasing Safe Response of Antivirus Software Users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While antivirus software is an essential part of nearly every computer, users often ignore its warnings and they are often unable to make a safe response when interacting with antivirus software. The aim of our study was to find working connections to increase a number of mobile device users who select a premium license with more security features over a free license with a limited level of security. We cooperated with the antivirus company ESET and more than fourteen thousand users participated in first phase of our experiment. We tested two new types of a user dialog on the Android platform. The first user dialog was designed with a text change and the other with a new button “Ask later”. As a result, we found out that the text change increased the number of premium license purchases by 66% in the first phase of our experiment, the version with the “Ask later” button increased this number by 25% in the same period.

  • Název v anglickém jazyce

    The Challenge of Increasing Safe Response of Antivirus Software Users

  • Popis výsledku anglicky

    While antivirus software is an essential part of nearly every computer, users often ignore its warnings and they are often unable to make a safe response when interacting with antivirus software. The aim of our study was to find working connections to increase a number of mobile device users who select a premium license with more security features over a free license with a limited level of security. We cooperated with the antivirus company ESET and more than fourteen thousand users participated in first phase of our experiment. We tested two new types of a user dialog on the Android platform. The first user dialog was designed with a text change and the other with a new button “Ask later”. As a result, we found out that the text change increased the number of premium license purchases by 66% in the first phase of our experiment, the version with the “Ask later” button increased this number by 25% in the same period.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical and Engineering Methods in Computer Science

  • ISBN

    9783319298160

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    133-143

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing,

  • Místo vydání

    Švýcarsko

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku