Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing the Purchase of Security Software for Mobile Devices - Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00096673" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00096673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.infocommunications.hu/2017_1" target="_blank" >https://www.infocommunications.hu/2017_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing the Purchase of Security Software for Mobile Devices - Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigated whether we could textit{nudge} users to purchase a premium version of mobile security software after using a trial version for 2-3 months. Our three interface designs used two persuasion methods: two textit{decoy} interfaces that attempted to nudge users to purchasing longer duration licenses, and one interface that used textit{reciprocity} in order to determine the value that people associated with the security software. We had approximately 60,000 participants for our study who completed a questionnaire, and again we had approximately 60,000 who were exposed to proposed variants. There were 12,000 participants who intersected both data samples, from which we also analyzed purchase decision patterns across our wide participant range, including users of English, German, Slovak, and Czech language versions. Our results indicate that factors such as gender, age, home country, and attitudes towards privacy and data sensitivity each had a significant impact on whether or not a premium license was purchased.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing the Purchase of Security Software for Mobile Devices - Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    We investigated whether we could textit{nudge} users to purchase a premium version of mobile security software after using a trial version for 2-3 months. Our three interface designs used two persuasion methods: two textit{decoy} interfaces that attempted to nudge users to purchasing longer duration licenses, and one interface that used textit{reciprocity} in order to determine the value that people associated with the security software. We had approximately 60,000 participants for our study who completed a questionnaire, and again we had approximately 60,000 who were exposed to proposed variants. There were 12,000 participants who intersected both data samples, from which we also analyzed purchase decision patterns across our wide participant range, including users of English, German, Slovak, and Czech language versions. Our results indicate that factors such as gender, age, home country, and attitudes towards privacy and data sensitivity each had a significant impact on whether or not a premium license was purchased.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Infocommunications Journal

  • ISSN

    2061-2079

  • e-ISSN

    2061-2125

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    18-23

  • Kód UT WoS článku

    000416539200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019584053