Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090129" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is stated that from 5 to 15% of people worldwide, depending on language and statistical reports, suffer from dyslexia, although only some of them are diagnosed. According to [1], people with dyslexia have difficulties to understand written words and sentences in such a way that these difficulties interfere significantly in the accomplishment of common tasks that require reading abilities. The main elements causing dyslexia dwell in visual attention deficit and letter concentration, both based in neural cognition. Considering that study materials are nowadays very much accessible through internet, by accommodating web content to anyhow disabled users must be seen as natural thing. Therefore, the aim of my research is to introduce an application that allows people with dyslexia to decode text content easier and understand it properly.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Supporting Visual Elements in Text for People with Dyslexia

  • Popis výsledku anglicky

    It is stated that from 5 to 15% of people worldwide, depending on language and statistical reports, suffer from dyslexia, although only some of them are diagnosed. According to [1], people with dyslexia have difficulties to understand written words and sentences in such a way that these difficulties interfere significantly in the accomplishment of common tasks that require reading abilities. The main elements causing dyslexia dwell in visual attention deficit and letter concentration, both based in neural cognition. Considering that study materials are nowadays very much accessible through internet, by accommodating web content to anyhow disabled users must be seen as natural thing. Therefore, the aim of my research is to introduce an application that allows people with dyslexia to decode text content easier and understand it properly.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů