Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining the effect of body ownership in immersive virtual and augmented reality environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00090204" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00090204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00371-016-1246-8" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00371-016-1246-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00371-016-1246-8" target="_blank" >10.1007/s00371-016-1246-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining the effect of body ownership in immersive virtual and augmented reality environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The traditional rubber hand illusion is a psychological experiment where participants are under the illusion that a rubber hand is part of their own body. This paper examines the use of real, virtual and augmented reality environments for identifying the elements that influence body ownership in healthy participants. Compared to the classical experiment where a plastic rubber hand was used, a realistic 3D representation was chosen to create the same illusion this time in both immersive virtual reality and augmented reality. Experiments were performed on 30 volunteers undergoing testing session composed of three stages. Participants were asked to complete two different questionnaires, one measuring their cognitive workload and another one regarding their experience with the rubber hand illusion. In addition, EEG signals of the individuals were recorded, resulting in 90 electroencephalogram datasets.

  • Název v anglickém jazyce

    Examining the effect of body ownership in immersive virtual and augmented reality environments

  • Popis výsledku anglicky

    The traditional rubber hand illusion is a psychological experiment where participants are under the illusion that a rubber hand is part of their own body. This paper examines the use of real, virtual and augmented reality environments for identifying the elements that influence body ownership in healthy participants. Compared to the classical experiment where a plastic rubber hand was used, a realistic 3D representation was chosen to create the same illusion this time in both immersive virtual reality and augmented reality. Experiments were performed on 30 volunteers undergoing testing session composed of three stages. Participants were asked to complete two different questionnaires, one measuring their cognitive workload and another one regarding their experience with the rubber hand illusion. In addition, EEG signals of the individuals were recorded, resulting in 90 electroencephalogram datasets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Visual Computer

  • ISSN

    0178-2789

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6-8

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    761-770

  • Kód UT WoS článku

    000378731600009

  • EID výsledku v databázi Scopus