Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Progressive Training for Motor Imagery Brain-Computer Interfaces Using Gamification and Virtual Reality Embodiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00110974" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00110974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fnhum.2019.00329" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3389/fnhum.2019.00329</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fnhum.2019.00329" target="_blank" >10.3389/fnhum.2019.00329</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Progressive Training for Motor Imagery Brain-Computer Interfaces Using Gamification and Virtual Reality Embodiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a gamified motor imagery brain-computer interface (MI-BCI) training in immersive virtual reality. The aim of the proposed training method is to increase engagement, attention, and motivation in co-adaptive event-driven MI-BCI training. This was achieved using gamification, progressive increase of the training pace, and virtual reality design reinforcing body ownership transfer (embodiment) into the avatar. From the 20 healthy participants performing 6 runs of 2-class MI-BCI training (left/right hand), 19 were trained for a basic level of MI-BCI operation, with average peak accuracy in the session = 75.84%. This confirms the proposed training method succeeded in improvement of the MI-BCI skills; moreover, participants were leaving the session in high positive affect. Although the performance was not directly correlated to the degree of embodiment, subjective magnitude of the body ownership transfer illusion correlated with the ability to modulate the sensorimotor rhythm.

  • Název v anglickém jazyce

    Progressive Training for Motor Imagery Brain-Computer Interfaces Using Gamification and Virtual Reality Embodiment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a gamified motor imagery brain-computer interface (MI-BCI) training in immersive virtual reality. The aim of the proposed training method is to increase engagement, attention, and motivation in co-adaptive event-driven MI-BCI training. This was achieved using gamification, progressive increase of the training pace, and virtual reality design reinforcing body ownership transfer (embodiment) into the avatar. From the 20 healthy participants performing 6 runs of 2-class MI-BCI training (left/right hand), 19 were trained for a basic level of MI-BCI operation, with average peak accuracy in the session = 75.84%. This confirms the proposed training method succeeded in improvement of the MI-BCI skills; moreover, participants were leaving the session in high positive affect. Although the performance was not directly correlated to the degree of embodiment, subjective magnitude of the body ownership transfer illusion correlated with the ability to modulate the sensorimotor rhythm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Human Neuroscience

  • ISSN

    1662-5161

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    září

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    000488101900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073189702