Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project iMARECULTURE: Advanced VR, iMmersive Serious Games and Augmented REality as Tools to Raise Awareness and Access to European Underwater CULTURal heritagE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00092133" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00092133 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-48496-9_64" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-48496-9_64</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48496-9_64" target="_blank" >10.1007/978-3-319-48496-9_64</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project iMARECULTURE: Advanced VR, iMmersive Serious Games and Augmented REality as Tools to Raise Awareness and Access to European Underwater CULTURal heritagE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The project iMARECULTURE is focusing in raising European identity awareness using maritime and underwater cultural interaction and exchange in Mediterranean Sea. Commercial ship routes joining Europe with other cultures are vivid examples of cultural interaction, while shipwrecks and submerged sites, unreachable to wide public are excellent samples that can benefit from immersive technologies, augmented and virtual reality. The projects aim to bring inherently unreachable underwater cultural heritage within digital reach of the wide public using virtual visits and immersive technologies. Apart from reusing existing 3D data of underwater shipwrecks and sites, with respect to ethics, rights and licensing, to provide a personalized dry visit to a museum visitor or augmented reality to the diver, it also emphasizes on developing pre- and after- encounter of the digital or physical museum visitor.

  • Název v anglickém jazyce

    Project iMARECULTURE: Advanced VR, iMmersive Serious Games and Augmented REality as Tools to Raise Awareness and Access to European Underwater CULTURal heritagE

  • Popis výsledku anglicky

    The project iMARECULTURE is focusing in raising European identity awareness using maritime and underwater cultural interaction and exchange in Mediterranean Sea. Commercial ship routes joining Europe with other cultures are vivid examples of cultural interaction, while shipwrecks and submerged sites, unreachable to wide public are excellent samples that can benefit from immersive technologies, augmented and virtual reality. The projects aim to bring inherently unreachable underwater cultural heritage within digital reach of the wide public using virtual visits and immersive technologies. Apart from reusing existing 3D data of underwater shipwrecks and sites, with respect to ethics, rights and licensing, to provide a personalized dry visit to a museum visitor or augmented reality to the diver, it also emphasizes on developing pre- and after- encounter of the digital or physical museum visitor.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Digital Heritage. Progress in Cultural Heritage: Documentation, Preservation, and Protection, Volume 10058 of the series Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    9783319484952

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    805-813

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cyprus

  • Místo konání akce

    Cyprus

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku