Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development and integration of digital technologies addressed to raise awareness and access to European underwater cultural heritage. An overview of the H2020 i-MARECULTURE project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00097393" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00097393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/OCEANSE.2017.8084984" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/OCEANSE.2017.8084984</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/OCEANSE.2017.8084984" target="_blank" >10.1109/OCEANSE.2017.8084984</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development and integration of digital technologies addressed to raise awareness and access to European underwater cultural heritage. An overview of the H2020 i-MARECULTURE project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Underwater Cultural Heritage (UCH) represents a vast historical and scientific resource that, often, is not accessible to the general public due the environment and depth where it is located. Digital technologies (Virtual Museums, Virtual Guides and Virtual Reconstruction of Cultural Heritage) provide a unique opportunity for digital accessibility to both scholars and general public, interested in having a better grasp of underwater sites and maritime archaeology. This paper presents the architecture and the first results of the Horizon 2020 i- MARECULTURE (Advanced VR, iMmersive Serious Games and Augmented REality as Tools to Raise Awareness and Access to European Underwater CULTURal heritage) project that aims to develop and integrate digital technologies for supporting the wide public in acquiring knowledge about UCH. A Virtual Reality (VR) system will be developed to allow users to visit the underwater sites through the use of Head Mounted Displays (HMDs) or digital holographic screens. Two serious games will be implemented for supporting the understanding of the ancient Mediterranean seafaring and the underwater archaeological excavations. An Augmented Reality (AR) system based on an underwater tablet will be developed to serve as virtual guide for divers that visit the underwater archaeological sites.

  • Název v anglickém jazyce

    Development and integration of digital technologies addressed to raise awareness and access to European underwater cultural heritage. An overview of the H2020 i-MARECULTURE project

  • Popis výsledku anglicky

    The Underwater Cultural Heritage (UCH) represents a vast historical and scientific resource that, often, is not accessible to the general public due the environment and depth where it is located. Digital technologies (Virtual Museums, Virtual Guides and Virtual Reconstruction of Cultural Heritage) provide a unique opportunity for digital accessibility to both scholars and general public, interested in having a better grasp of underwater sites and maritime archaeology. This paper presents the architecture and the first results of the Horizon 2020 i- MARECULTURE (Advanced VR, iMmersive Serious Games and Augmented REality as Tools to Raise Awareness and Access to European Underwater CULTURal heritage) project that aims to develop and integrate digital technologies for supporting the wide public in acquiring knowledge about UCH. A Virtual Reality (VR) system will be developed to allow users to visit the underwater sites through the use of Head Mounted Displays (HMDs) or digital holographic screens. Two serious games will be implemented for supporting the understanding of the ancient Mediterranean seafaring and the underwater archaeological excavations. An Augmented Reality (AR) system based on an underwater tablet will be developed to serve as virtual guide for divers that visit the underwater archaeological sites.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OCEANS 2017 - Aberdeen

  • ISBN

    9781509052783

  • ISSN

    0197-7385

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Aberdeen; United Kingdom

  • Místo konání akce

    Aberdeen, Scotland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000426997002074