Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00097849" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00097849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613" target="_blank" >10.1109/VS-GAMES.2017.8056613</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an immersive virtual reality environment that can be used to develop collaborative educational applications. Multiple users can collaborate within the virtual shared space and communicate with each other through voice. To asses the feasibility of the collaborative environment a novel case-study concerned the education of a geography was developed and evaluated. The geovisualization experiment scenario explores the possibility of learning geography in a collaborative virtual environment. A user-study with 30 participants was performed. Participants evaluated and commented on the usability and interaction methods used within the virtual environment.

  • Název v anglickém jazyce

    An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an immersive virtual reality environment that can be used to develop collaborative educational applications. Multiple users can collaborate within the virtual shared space and communicate with each other through voice. To asses the feasibility of the collaborative environment a novel case-study concerned the education of a geography was developed and evaluated. The geovisualization experiment scenario explores the possibility of learning geography in a collaborative virtual environment. A user-study with 30 participants was performed. Participants evaluated and commented on the usability and interaction methods used within the virtual environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), Athens, Greece, 2017

  • ISBN

    9781509058129

  • ISSN

    2474-0489

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    272-275

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Athens, Greece

  • Místo konání akce

    NTUA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000425228700046