An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00097849" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00097849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613" target="_blank" >10.1109/VS-GAMES.2017.8056613</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an immersive virtual reality environment that can be used to develop collaborative educational applications. Multiple users can collaborate within the virtual shared space and communicate with each other through voice. To asses the feasibility of the collaborative environment a novel case-study concerned the education of a geography was developed and evaluated. The geovisualization experiment scenario explores the possibility of learning geography in a collaborative virtual environment. A user-study with 30 participants was performed. Participants evaluated and commented on the usability and interaction methods used within the virtual environment.
Název v anglickém jazyce
An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization
Popis výsledku anglicky
This paper presents an immersive virtual reality environment that can be used to develop collaborative educational applications. Multiple users can collaborate within the virtual shared space and communicate with each other through voice. To asses the feasibility of the collaborative environment a novel case-study concerned the education of a geography was developed and evaluated. The geovisualization experiment scenario explores the possibility of learning geography in a collaborative virtual environment. A user-study with 30 participants was performed. Participants evaluated and commented on the usability and interaction methods used within the virtual environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), Athens, Greece, 2017
ISBN
9781509058129
ISSN
2474-0489
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
272-275
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Athens, Greece
Místo konání akce
NTUA
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000425228700046