Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Annual Assessment of the Online Dispute Resolution Platform in the EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F17%3A00098720" target="_blank" >RIV/00216224:14330/17:00098720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Annual Assessment of the Online Dispute Resolution Platform in the EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The growth of Business-to-Consumer electronic commerce (B2C e-commerce) increases the frequency of disputes from these transactions between traders and consumers. The European Commission has adopted several recommendations, directives and regulations to promote online dispute resolution (ODR). As a result, the EU ODR platform is accessible to consumers and traders since 15 February 2016. The aim of this paper is to assess results of this platform during 13 months after its creation. Statistics on this website shows that 28506 complaints were registered. The most complaints originated from Germany, United Kingdom and Spain. Percentage of cross-border complaints was 36.84%. The most complaints from the perspective of the sector appeared in Clothing and footwear (11.21%), Airlines (8.54%) and Information and communication technology (ICT) goods (7.91%). The role of the alternative dispute resolution (ADR) entities together with possible modification of the ODR platform is also solved in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Annual Assessment of the Online Dispute Resolution Platform in the EU

  • Popis výsledku anglicky

    The growth of Business-to-Consumer electronic commerce (B2C e-commerce) increases the frequency of disputes from these transactions between traders and consumers. The European Commission has adopted several recommendations, directives and regulations to promote online dispute resolution (ODR). As a result, the EU ODR platform is accessible to consumers and traders since 15 February 2016. The aim of this paper is to assess results of this platform during 13 months after its creation. Statistics on this website shows that 28506 complaints were registered. The most complaints originated from Germany, United Kingdom and Spain. Percentage of cross-border complaints was 36.84%. The most complaints from the perspective of the sector appeared in Clothing and footwear (11.21%), Airlines (8.54%) and Information and communication technology (ICT) goods (7.91%). The role of the alternative dispute resolution (ADR) entities together with possible modification of the ODR platform is also solved in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50500 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cofola International 2017: Resolution of International Disputes: Conference Proceedings

  • ISBN

    9788021087927

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    92-106

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku