Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatic Synthesis of Efficient Regular Strategies in Adversarial Patrolling Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00100830" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00100830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=3237383.3237481" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=3237383.3237481</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automatic Synthesis of Efficient Regular Strategies in Adversarial Patrolling Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We give a polynomial-time algorithm for synthesizing efficient regular strategies in adversarial patrolling games with general topology. Regular strategies use finite memory to gather some relevant information about the history of Defender's moves which results in substantially better protection of the targets. So far, the scope of automatic strategy synthesis was limited to positional strategies (which ignore the history) or to regular strategies where the underlying finite-memory observer had to be supplied manually. Furthermore, the existing methods do not give any information on how far are the constructed strategies from being optimal. In this paper, we try to overcome these limitations. We develop a novel gradient-based algorithm for synthesizing regular strategies where the underlying finite-memory observers are constructed algorithmically. The running time of our algorithm is polynomial which makes the algorithm applicable to instances of realistic size. Furthermore, we develop an algorithm for computing an upper bound on the best achievable protection, and compare the quality of the constructed strategies against this bound. Thus, we can effectively measure the "distance'' of the constructed strategies from optimal strategies, and our experiments show that this distance is often quite small.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic Synthesis of Efficient Regular Strategies in Adversarial Patrolling Games

  • Popis výsledku anglicky

    We give a polynomial-time algorithm for synthesizing efficient regular strategies in adversarial patrolling games with general topology. Regular strategies use finite memory to gather some relevant information about the history of Defender's moves which results in substantially better protection of the targets. So far, the scope of automatic strategy synthesis was limited to positional strategies (which ignore the history) or to regular strategies where the underlying finite-memory observer had to be supplied manually. Furthermore, the existing methods do not give any information on how far are the constructed strategies from being optimal. In this paper, we try to overcome these limitations. We develop a novel gradient-based algorithm for synthesizing regular strategies where the underlying finite-memory observers are constructed algorithmically. The running time of our algorithm is polynomial which makes the algorithm applicable to instances of realistic size. Furthermore, we develop an algorithm for computing an upper bound on the best achievable protection, and compare the quality of the constructed strategies against this bound. Thus, we can effectively measure the "distance'' of the constructed strategies from optimal strategies, and our experiments show that this distance is often quite small.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-11193S" target="_blank" >GA18-11193S: Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2018 International Conference on Autonomous Agents & Multiagent Systems

  • ISBN

    9781510868083

  • ISSN

    1548-8403

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    659-666

  • Název nakladatele

    International Foundation for Autonomous Agents and Multiagent Systems

  • Místo vydání

    Richland, SC

  • Místo konání akce

    Stockholm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku